Thursday, August 6, 2009

Dugaan Lagi ^_^

Salam..

Mata aku ade prob lg,bukan sebab pterygium tapi sebab len..huhu..Mate aku jd merah gara2 letak eyedrop yg dah lame..haha..mateku dah jadi cam conjunctivitis da,merah n inflamed..tapi mateku xsame nga conjunctivitis,xjangkit..so dun wory ppl..hehe..Semalam da jumpe opthal,n die ckp allergic je,so die kc antibiotic,hopefully cepat sembuh la..=)

Disebabkan mate yg membengkak n merah2,aku terpakse ponteng class pagi n ponteng posting gak..satu hari duk umah sorg2,agak membosankan..sume osmet aku posting kat karkala,petang barula dorg balik..waa..da rindu karkala dah walopon baru je sehari x pegi sane..rindu meggi masala..rindu bombay toast die yg sedap..n rindu double coffee gak..haha..kesimpulannya makanan kt karkala sangat sedappp =p

Malam ni pon duk sorg2 gak kat umah,x gi fudcot..rindu teh tarik fudcot gak..huhu..osmet sume g fudcot,study kat sane..esok dorg ade end posting exam..lagipon sekarang ni sume da mule bukak buku..maklumla nex week ade comprehensive exam,final exam kt manipal ni..huhu..tapi aku stil lagi slow,xdapat lagi mood nak study..wake up shida..wake up!!!

Supposedly,malam ni aku ade diner nga junior,nida n amy..tapi aku xdapat g sebab mate ku..nanti dorg cuak je tgk mate ku..haha..sory ye nida n amy,kite diner lenkali..harap2,by di weekend mate ni da ok,so kite bole la klua..afwan ye dik=(

Tapi,xpela..mungkin sakit mate ni ujian dari Allah..sejak akhir2 ni aku agak lagho..maybe sebab bz sgt..aku xdapat tunaikan tanggungjawabku sebagai hambaNya dengan baik..Amalan2 sunat susah nk buat..huhu..sedih2..sakit ni maybe as a hint for me,supaya mendekatkan diri kepadaNya,InsyaAllah..

Dari Abu Hurairah r.a,Nabi s.a.w bersabda:
           "Sesiapa Allah kehendaki kepadanya kebaikan,nescaya Allah mengujinya"
[Riwayat Al Bukhari]

Daripada Abu Said al-Khudrir.a dan Abu Hurairahr.a,Nabi s.a.w bersabda:
           "Tidak menimpa seorang mukmin itu suatu penyakit yang              berpanjangan,kepayahan,sebarang jenis kesakitan dan kesediahan malahan              kedukacitaan,,melainkan dihapuskan sebahagian dosa dosanya"
[Riwayat Albukhari dan Muslim]

Setiap pe yang berlaku ade hikmahkan??^_^ So,la tahzan,InnaAllah Ha Ma Ana,InsyaAllah=)


Ragam-ragam di fudcot..study time!!!





5 comments:

  1. ewah2 photoscape :P hahahaha...

    ReplyDelete
  2. hahaha..berjam2 aku duk dpn laptop edit gmbar..hehehe

    ReplyDelete
  3. hahahaha tu yg mata berair2 tu :P

    ReplyDelete
  4. sabar ek shida sayang,,dugaan dr Allah..kamu kan kuat??be strong k??=)

    ReplyDelete
  5. manje, mane sekodeng org erh? hihih.
    pakai spek itang la. mesti org tak tau. at least org igt mu saje nk stylo ;)

    da, cepat sembuh k. dh tak lame dh kn mu nk balik? :'(

    ReplyDelete