Monday, April 5, 2010

Bersamamu Adik-adik Fatimah Az Zahra^_^..







Salam 'alaik..

Alhamdulillah..Alhamdulillah..

Aku telah mengikuti satu program under Gerakan Mahasiswa Melaka ke Kompleks Anak Yatim Fatimah az Zahra,Bukit Katil pada hari Ahad lepas..Program ni melibatkan student2 from MMMC,UTEM,IPG,UniKL, n UiTM..

Aku dah lame simpan impian nk buat program charity ke rumah anak yatim or rumah orang tua ni,tapi di sebabkan masalah transport so impianku ni tak pena tercapai..huhu..So bile da dapat offer dari seorang sahabat untuk join program ni,aku trime dengan hati yang sangat terbuke ^_^

Peluang selama half day kt sane aku gunekan dengan sebaik mungkin untuk rapati,fahami mereka n try untuk selami perasaan mereka.. kedatangan ktorg ke sane adalah nk try bimbing mereka,kc kesedaran kepada mereka since adik2 kt c2 mostly bermasalah dalm study n solat..semua penghuni Fatimah az Zahra adalah perempuan,rata2 berumur 9-17 tahun.[.adik2 ni sangat cantik n comel=) ],so lg senanglah nk tackle dorang..InsyaAllah..

Kedatangan kami pada pagi tu disambut dengan gembire oleh adik2 kat situ.. aku ditugaskan untuk handle grup4,iaitu grup sekolah menengah..Mase awal2,adik2 ni masih malu2..tapi bile dah lame2 tu dorang cam xle berpisah langsung dengan ktorang [rase cam dihargai sgt..hehe] ..hehe..

Bile diperhatikan,nampakla adik2 kt situ kekurangan kasih sayang..bile ktorg da nk blk ade yg nangis,n dorg cam xkc ktorang blk..sedih sgt tgk dorg..huhu..tapi bile ty dorg hepy tak duk kt c2,sume nye cakap dorang hepy,n ckp duk kt c2 bes..hehe..Alhamdulillah..^_^

Bile da cam rapat nga dorang,timbul perasaan syg aku kat adik2 ni..rase nk tolong dorang sgt membuak2..sebab aku rase dorg ni baek,n masih boleh dibimbing..InsyaAllah..aku n kawan2 sedang dalam perancangan untuk wat further visit ke sana n invite other frens to join us..InsyaAllah..tapi masih dalam perancangan,if diluluskan mungkin ktorg akan inform to others k,InsyaAllah..=)

*Lagipon aku da promise nga adik2 ni untuk revisit them,so i've to keep my promise..hehe..Ade sape2 nk bawak aku g sane x?lalala..

::Faz..Aishah..Suraya mizz u dik =)::
In Front of Kompleks Anak Yatim Fatimah az Zahra::

::ngan adik2 n hadiah ktorg..hehe::

::comel^_^ ::




::Explorace game..adik2 ni kene tunjukkan care yg betol untuk tayamum::

::Untuk adik2 sek ren,dorg kene buat praktikal solat::

::Adik2 ni kene tanya beberapa soalan ttg solat untuk check point ibadah::

::With adik2 from group 4::

::Sharing is caring..luv..::

::sesi ice breaking::

::taklimat tentang xtvt::

::Salam2 nga adik2::

::fasi2..kt Masjid Bukit Katil::







No comments:

Post a Comment