Wednesday, February 3, 2010

Kepada Mereka Yang Bergelar Shopaholic..^_^





Salam 'alaik..

I'm back!!!!Hehe..Alhamdulillah,internet connection kt wing aku ni da ok da,so dptla aku mengupdate blog yg da agk lame berhibernasi ni..hehe..

Sepanjang last week,aku rase a bit down..da hampir2 nk jatuh tergolek2 tapi ALhamdulillah,aku masih sempat berpaut,so xsempat nk jatuh..huhu..dan sekarang ni aku dalam usaha untuk mendaki balik,mendaki untuk kepuncak..InsyaAllah=) Doakan aku ye sahabat if u guys understand wut i mean=)

Okla,we move to next topic..hehe

Last tym,mase aku tadabbur Surah Al Furqaan.aku terjumpe satu ayat ni.. .Disaat2 semangat shopping ku membuak2[eventhou xde duit..hehe=p] aku jumpe ayt ni.. Dush..Dush..gedebuk,memang seswai sgt la untuk aku sekarang ni..Maybe Allah kc reminder kot untuk aku supaya beringt2 tym shopping=P

To ol shopaholics yg seangkatan dengan ku,jom kite renungkan ayat ni..
Ayat 67,surah Al Furqaan ni menerangkan salah satu sifat2 hamba Allah yang mendapat kemuliaan.

Ape sifat yg ade dalam ayat tu ye..hehe..Jom kite tgk^_^

"Dan orang-orang yang apabila membelanjakan (harta),mereka tidak berlebih-lebihan,dan tidak (pula) kikir,dan adalah (pembelanjaan itu) ditengah-tengah antara yang demikian"
[Al-Furqaan:67]

Hehe..Sahabat2 faham kan maksudnye..Itula salah satu sifat mereka yang mendapat kemuliaan dari Allah..Camne nak tergolong dlm golongan tu?Jadi,kene berpada-padalah ketika shopping wahai diri ini..hehe..

So sahabat2 semue,if aku tershopping lebih tu,ingtkn aku ye dengan surah ni..InsyaAllah^_^




::Both photos are taken at DP..Top one at ZEN,below at Old Town..hehe ::

Rasenye cam maseh belum terlambat untukku wish,
::HEPY BELATED BIRTHDAY TO MY DEAR SYIKS N EL::
Have a blessing year n year s ahead^_^



::my fav photo..^_^::

1 comment: