Tuesday, January 19, 2010

Deepest Condolences T_T

Allah swt. berfirman :
"Dan Kami tidak menjadikan seseorang manusia sebelummu dapat hidup kekal (di dunia ini). maka kalau engkau meninggal dunia (Wahai Muhammad), adakah mereka akan hidup selama-lamanya? Tiap-tiap diri akan merasai mati, dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan; dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan”
(QS Al-Anbiya ayat 34-35 )


Salam buat semue..

Itulah 2 baris ayt dari surah Al-Anbiya..'Tiap-tiap diri akan merasai mati'..'dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan'..Sangat mendalam kan mksudnye..Setiap yang hidup,pasti akan mati dan kembali kepada Sang Pencipta..Itu sume adalah ketetapanNya yg kite xmampu nk ubah..


Saat ini,MMMC still in mourning mood..Pemergiaan salah seorang classmate ku sabtu yg lalu due to MVA mngejutkan semue orang..Message yg ku trime pada pagi sabtu yg lalu masih sukar untuk diterime till now..huhu..Petang semalam telah diadakn ceremony untuk memperingati mendiang..Suasana kt main hall sangat sedih waktu tu terutamanye when Dean read his essay,he wrote during starting of our 6th sem..it was beautiful..da end of essay he wrote..

'When I die,I'll die a happy man'..

I juz cant hold my tears dat tym..tears streaming down..huhu..he's a nice guy actually n a very good fren,but i never talk to him even we'r in da same class for almost 1 year..regretted not knowing him..huhu..

To-macho-guy-with-big -heart,Ganesha..may u rest in peace T_T
we gona miss u..*tears* huhu..

Moge his family n frens terus kuat n tabah..Deepest condolences to them..huhu

Sebenarnya kan,bagi ku itu adalah sedikit reminder dari Allah buat kite yang selalu lalai dan alpa ni..
In a split seconds so many things can change..In a second,Allah boleh tarik semua nikmat yang Dia kurniakn kepada kite..Btol x?
Buat kite yang masih hidup,yang masih diberi peluang untuk bernafas,kembali lah muhasabah diri kite,dan berusaha mendekatkaan diri kite kepadaNya..[peringatan untuk diri ini terutamanya..]..

Pohonlah kepadaNya moga hidup n mati kita sebagai seorang Islam..Amiin..^_^

"Ya Allah,sudahilah ajal kami dengan kesudahan yang baik,janganlah Engkau sudahi keadaan kami,Ya Allah dengan kesudahan yang burok"..Amiinn



No comments:

Post a Comment