Monday, November 23, 2009

Aduhai diri..



Salam buat semue..

Aku baru je balik dari Dataran Pahlawan,g celebrate birthday mai n nurani kt Big Apple..Waa,besnye dapat makan donut,bertambah2 la kebulatan muke aku ni..hehe..Lagi bes sebab dapat berkumpul dengan kawan2 Alu3 yg tersayang,da lame kn kt x gather camni..masing2 busy dgn tanggungjawab sbgai student n ade jugak as a wife..hehe..Walopon semue busy namun masih sempat spend tym bersame2..Moge ukhwah yang terbine ni akan berkekalan..InsyaAllah..^_^

Tapikan tadi ade gak perkare yang xbes berlaku..sebab aku 'ter'shopping lagi..ter ke?haha..Aduhai diri..camane la nak avoid diri sendiri dari shopping..Aduhh..bajet td cam nk lalu je kt depan kedai,nk survey2..tapi apekan daye,cam ade magnet tarik aku masuk kedai..huhu..Baru je las week aku shopping buku2 sebab skrg ni tgh semangat collecting books for my own miny library..tapi,bak kate kawanku,shoppng buku xpe,ia xmembazir,tapi satu pelaburan ilmu..lega sket bile dgr..hoho..kalo shopping kasut camane lak ye??pelaburan ape lak?hoho..

Camane ye nak elak shopping kalo g mall? Kalo xbole nak totally elak kn,ade suggestion x cane nk kurangkan shopping..Da penat da aku memerah otak,tgh pk belanjawan bulanan aku ni..huhu..moge suatu hari nanti aku akan berubah..amiinn..=)

Ok,another story..
Las weekend,ade sorg sahabat kc link movie Ketika Cinta Bertasbih kt utube..Alhamdulillah..akhirnye dapat tgk jgak movie tu..da lame sgt da aku tertunggu2 bile la dapat tgk..besla cite tu,aku kc 4stars..tapi xtau la ape kate org laen..maybe aku rase bes sb Ketika Cinta Bertasbih adalah my favoret novels..Bile tgk cite tu,trus rindu mesir sangat2..teringat my 2weeks holiday kat sane..berkunjung ke mesir adalah pengalaman yang sangat2 berharge bagiku,memang xle lupe segale kenangan kat sane,sgt2 bes,sgt terkesan^_^ ..Sahabat2 yg laen pon sure rindukan?..Aku slalu berdoa agar one day aku dapat revisit mesir..InsyaAllah..

KENANGAN DI MESIR..

Di pekarangan Masjid Al Azhar..


Di puncak Bukit Sinai..

Btw,aku nk amik kesempatan ni untuk wish SANAH HELWAH buat ukhti2 ku yg tersayang,Tikah,Mai,n Nurani..Moge hidup kalian diberkatiNya..Have a bless year n years ahead..Amin...

4 comments:

  1. issue 1#shopping?ngahahhahahahhahahah
    :make sure mg pakai sumo kasut mg sapa punoh!kalu x punoh,wak sup kasut2 mg tuh!hahahaah!

    issue 2#mesir:T_T rindu giler mesir...xdop kato2 leh desrbe kerinduan ke msir(kalah nura!kuang3=p)

    issue 3#lets party!aahahahahaahha

    ReplyDelete
  2. u noe wat shida...akak lagi gila shopping dari shida...
    x g mana2 pun kejenye shopping aje...ade je bende yang nak beli...but after kena marah dgn kakak2 ms balik umah last raya n semua cm boikot xnk bg duit akak dh kurangkan shopping.....


    and paling bagus kan shida kalu every month shida bleh put some money kat lain...akak bagi contoh la kan...mcm akak suka masuk duit tabung haji sbb kat ctu duit xkn usik...so target la at least in 6 months kena masukkan rm500....so kalau dh x cukup pandai2 la cut expense yang lain...hehe...

    panajang lebar dhni..membantu x agak2nye?

    ReplyDelete
  3. encek omio..
    issue1: wat sup??mu nk tlg wat ko?ko mu nk tlg makey sup kasut aku?gagaga

    issue2:rindu kn..huhu..sob sob..nk g lg..hoho

    kak..
    thanx kak..sy tgh menabung gak skrg ni..harap2 bole backup duit shopping tu..
    cam idea yg bgus yg tbung haji tu..ktne e tbung haji kt melake ni?xjumpe2 lg..

    ReplyDelete
  4. rindu mesir yg amattttt!!!

    [merindui bumi itu, kan shida?^_^]

    yuklah kite terbang sama2 nak? =P
    panjatkan doa sungguh2, insyaAllah, akan smpi sana lagi..

    ReplyDelete